יום שלישי, 16 בדצמבר 2008

לא עושים מספיק כדי להפחית את הנזק של החור באוזון!!

למה אנחנו עדיין לא שמים מספיק לב לנושא של שמירה על כדור הארץ. אולי בגלל שאנחנו לא מכירים מספיק טוב את האוזון ? ואולי אנחנו בכלל לא יודעים מה זה באמת אומר ?
החור באוזון, למה הוא כל כך מסוכן ? כל העולם מדבר על אקולוגיה, שמירה על איכות הסביבה, החור באוזון ושכבת האוזון.
הגרין פיס פועלים ללא הרף בכל העולם לסגירת מפעלים מזהמים, מוקמות חברות ענק ששומרות על איכות הסביבה וחברות קיימות עושות הסבה שעולה להן מיליוני דולרים ואולי יותר על מנת לשמור על איכות הסביבה. גם לנו, האנשים הקטנים יש תפקיד בכל זה. אז מה זה האוזון הזה בכלל ?תשמרו עליו שיוכל לשמור עלינו
החור באוזון נוצר לראשונה מעל יבשת אנטארקטיקה וזיהו אותו לראשונה בשנת 1975. האוזון שהוא סוג של גז ששומר עלינו כאן בכדור הארץ מפני קרינות לסוגיהן פשוט נפגע מהחיים שלנו כאן על כדור הארץ. הגז הזה, האוזון, נמצא בגובה של 50 ק"מ בערך מעל הקרקע שבה אנו חיים. אז אם אנחנו לא נשמור עליו, הוא לא יוכל לשמור עלינו.
הספור הוא מאוד פשוט, ככל שנדאג למחזר דברים כמו בקבוקי פלסטיק, נייר, זבל, חשמל, אנרגיה,
כלי רכב ידידותיים לסביבה וכו', בכך נמנע עבודה של כל המפעלים שמייצרים את המוצרים האלו שהם הפוגעים העיקריים בשכבת האוזון ששומרת עלינו.
זה נכון שרמת המודעות העולמית לשמירה על איכות הסביבה גדלה. הנושא נמצא על סדר היום הציבורי העולמי וגם בישראל מתקיימות פעילויות כאלו כמו "
שעת כדור הארץ" שנערכה לפני 5 חודשים ועוד פעילויות של המדינה וכמובן הסניף הישראלי של גרין פיס.
אבל זה לא מספיק. גם אנחנו חייבים לתרום לכל זה, אחרת לא יהיה לנו איפה לחיות.אז שלא תגידו שלא אמרנו לכם...



מתוך אתר:http://www.flick.co.il/scitech/691.html

אין תגובות: